söndag, juli 27, 2008

Handdukar


Jag fortsätter med mina kökshanddukar. Jag har tänkt att jag ska göra kökshanddukar som passar till olika personer som jag känner. Nu har jag tänkt på min mamma och vad som skulle passa henne. Jag har scannat in ett fotografi på henne när hon var 6 månader. Sedan har jag gjort ett mönster av kortet.

På onsdag, torsdag och fredag ska jag åka till mamma och pappa och ta det lugnt. Då behöver jag något att göra. Jag ska ta med mig broderiet.

Nästa handduk jag tänkte göra är till min sambo. Undrar vad som passar i hans (mitt) kök. Det får bli något med datorer.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kul idé, söt mamma!

Mamma Anka sa...

Men vad gulligt!

Anonym sa...

Sött kort och kul idé! Ska bli kul att se resultatet!

Karin sa...

söt bebbe och häftigt mönster! har du lust att dela med dig av hur du gjorde ett mönster av bilden? hade varit kul att veta. ha det bra!

iHanna sa...

Gulligt! och suverän idé Ida!

Ida sa...

Karin. Jag scannade in bilden i min dator. Stoppad in den i illustrator. Tog fram pennverktyget och ritade av konturerna på ett nytt lager. Plocka bort lagret med orginal bilden och du är klar.

Anonym sa...

härliga hadduksidéer. Ser fram emot att se vad det blir för handduk till sambon, dator låter bra ju :)